joi, 20 octombrie 2011

Timisoara / Primarul comunei Sanandrei a fost executat politic

Curtea de Apel din Timisoara a decis condamnarea la un an sub supraveghere si interzicerea unor drepturi civile in cazul primarului comunei Sânandrei, Dorel Demea, si al secretarei Nicoleta Achim.
Primarul precizeaza, intr-un comunicat de presa, ca desi a castigat procesul, pe civil, pana la Inalta Curte de Casatie si Justitie din Romania, in aceeasi speta au fost condamnati penal: "ICCJ a precizat expres, in sentinta pe care a pronuntat-o, ca reclamantii nu au fost prejudiciati sub nici o forma".
"Prin sentinta penala a Curtii de Apel Timisoara, practic, proprietarul de drept al terenului a fost expropriat, fara sa fie nici macar audiat.
La vremea respectiva, inainte de a face restituirile, pe speta respectiva, pentru care am fost condamnati penal, am cerut un punct de vedere din partea Prefecturii Timis pe care l-am si primit, in scris, din partea domnului Ovidiu Sman (responsabil Legea 10) si pe care l-am respectat in totalitate.
Am semnat documentul de restituire dupa ce au fost indeplinite toate conditiile legale, situatii similare inregistrandu-se si la alte primarii din Timis, fara ca omologii nostri sa fie pusi intr-o asemenea situatie.
Nu ni s-a permis sa ne aparam la Curtea de Apel Timisoara, instanta respingandu-ne cererea de amanare, chiar si exceptia tardivitatii plangerii. Precizez ca reclamantii au depus tardiv plangerea acesta fiind iesita din termen cu mai bine de o luna si jumatate, iar instanta de judecata era obligata sa respecte dispozitiile ICCJ privitoare la recursul in interesul legii.
Vazand atitudinea instantei, fata de cererile formulte, am recuzat-o, insa, cererea de recuzare, motivata in fapt si drept, a fost respinsa de aceeasi instanta, ceea ce este ILEGAL.
In momentul de fata, conform deciziei Curtii de Apel Timisoara, terenul va reveni in proprietatea statului, urmand ca primarul in exercitiu sa fie obligat sa solutioneze, din nou, cererea persoanei indreptatite sa solicite terenul. Absurdul situatiei rezulta din faptul ca, in cazul nerestiturii terenului catre persoana indreptatita, se va incalca Legea 10/2001, pe care noi am respectat-o si am dus-o la indeplinire!!!" - mai spune primarul de la Sânandrei.
Finalmente, primarul consideră că amre toate elementele necesare si legale pentru a afirma ca, de fapt, "a fost vorba de o executie politica" şi, ca urmare, va face plangere penala, va sesiza CSM si se va adresa Curtii Europene a Drepturilor Omului.