joi, 8 septembrie 2011

Gigi Căciuleanu: „Nu am dansat niciodată la Timişoara, întotdeauna mi-am dorit, iar acum îmi văd visul realizat”

”Intalnirile JTI” vin pentru prima data la Timisoara. Invitații acestei editii speciale a ”Intalnirilor” sunt celebrul coregraf Gigi Caciuleanu si Compania Nationala de Balet din Chile, care vor sustine spectacolul Noche Bach, pe muzica lui Johann Sebastian Bach, pe 11 septembrie,de la ora 19, la Teatrul National Timisoara.
„Pentru mine Timisoara inseamna in primul rand (eram in 1989 la Paris si descopeream la televizor orasul si simbolul pe care-l reprezenta) amintirea senzatiei ca prima scanteie de speranta de ceva schimbare in soarta tarii mele de bastina a fost asociata cu orasul occidental al Romaniei: Timisoara. Apoi inseamna bucuria de a fi vazut acum cativa ani, la Venetia, in aeroport, anuntat zborul Venetia-Timisoara. Mi-am zis : „da, finalmente am revenit la normal: o cursa directa si fara probleme intre doua (superbe!) orase europene.” Asa ceva n-ar fi fost nici macar un vis in anii in care a „iesi” din tara era ori de neconceput, ori un act de tradare....
Si mai curand, acum un an, la Santiago de Chile, dupa unul din spectacole am primit acest mesaj, pe o minunata carte postala, continand un mini CD cu „Timisoara 360° Virtual Tour”:
Ce mica e lumea!!! Si ce curios: nu am dansat niciodata la Timisoara, intotdeauna mi-am dorit-o, iar acum imi vad visul realizat! Sper din tot sufletul ca Andreea & Norbert, precum si organizatorii Festivalului PLAI sa fie prezenti la spectacolul meu cu Baletul National Chilian si sa pot raspunde intr-un viitor cat mai apropiat calduroasei lor invitatii.”, declara Gigi Caciuleanu.
”Intalnirile JTI” continua traditia de 12 ani, de a aduce in Romania cele mai mari personalitati ale lumii dansului. Primul invitat al ”Intalnirilor”, in anul 2000, a fost Bejart Ballet. Au urmat apoi Compania Nacional De Danza, Cullberg Ballet, Joaquin Cortes, Alvin Ailey American Dance Theatre, Tango Pasion, Les Ballets de Monte-Carlo, Sylvie Guillem și Russell Maliphant. Dirijorul Seiji Ozawa, Filarmonica „George Enescu”, pianistii Dmitri Alexeev si Valentin Gheorghiu au fost, de asemenea, oaspeți ai „Intalnirilor”.
Este pentru a treia oară când „Intalnirile JTI” se desfăşoară sub egida prestigiosului Festival Internaţional „George Enescu”. Ca de obicei, „Intalnirile JTI”, eveniment devenit un reper de traditie pentru viata culturala din Romania, va fi organizat de Fundatia ”Art Production”.