Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş a organizat o conferința de presă de prezentare a rezultatelor Proiectului “Schemă inovativă pentru tranziţia de la şcoală la piaţa muncii pentru studenţi”, co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 29 de luni, în 5 regiuni de dezvoltare ale României (Regiunea Vest, Regiunea Sud-Vest, Regiunea Centru, Regiunea Sud-Est, Regiunea București-Ilfov), de către CCIA Timiș în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Municipiului Bucureşti, S.C. C&C MH Confort – Mehedinţi, Camera de Comerț și Industrie Braşov, Universitatea Politehnica Timişoara - Centrul de Informare și Consiliere a Studenților, Universitatea de Vest Timişoara – Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, și Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca.
Proiectul a vizat în principal realizarea unei scheme practice inovatoare la nivel transregional asupra modului în care se face corelarea dintre cunoştinţele de bază, dobândite în şcoală şi competenţele specifice, dobândite prin practică, în vederea creşterii adaptabilităţii acestora la cerinţele primului loc de muncă și îmbunătăţirii perspectivelor de inserţie pe piaţa muncii și a învăţării pe parcursul întregii vieţi.
Conferința a beneficiat de prezenţa director general CCIAT Menuța IOVESCU - expert proiect, Carmen ROMAC - manager de proiect, parteneri de proiect locali - conf.univ.dr. Carmen BĂBĂIȚĂ / Universitatea de Vest Timişoara, drd.ing. Florin BODIN / Universitatea Politehnica Timișoara, consilieri, tutori, studenți - Carmen BĂBĂIȚĂ şi Mihaiela HERMAN, consilieri în carieră, Elena BALINT - tutor stagiu practică, precum şi studenți UVT, UPT.
Ghidul metodologic de facilitare a tranziției de la școală la piața muncii pentru studenți, lansat cu această ocazie, se constituie într-un instrument de lucru util atat pentru studenti cat si pentru responsabilii de practică – cadre didactice, consilieri, tutorii din cadrul societăţilor partenere, punând la dispoziţia acestora informaţii cu privire la metodologia de instruire, supervizare şi evaluare a pregătirii practice a studenţilor, pentru perfectarea continuă a calităţii şi eficacităţii acestui proces.