Agenţia Naţională de Integritate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, a constatat, în urma procedurilor de evaluare, încălcarea legislaţiei privind regimul juridic al incompatibilităţilor de către:
-Ecaterina Andronescu, Rector al Universităţii Politehnica din Bucureşti şi Senator în Parlamentul României,
-Florian Popa, Rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie 'Carol Davila' din Bucureşti şi Deputat în Parlamentul României,
-Nicolae Robu, Rector al Universităţii Politehnica din Timişoara şi Senator în Parlamentul României şi
-Ştefan Iosif Drăgulescu, Rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie 'Victor Babeş' din Timişoara şi Deputat în Parlamentul României.
În temeiul art. 12, alin. (1) din Legea nr. 176/2010, Agenţia Naţională de Integritate a demarat, în luna aprilie 2001, verificările cu privire la nerespectarea de către Ecaterina Andronescu, Florian Popa, Nicolae Robu şi Ştefan Iosif Drăgulescu, Membri ai Parlamentului României, a dispoziţiilor legale privind regimul juridic al incompatibilităţilor.
Nicolae Robu a fost informat, la data de 19.05.2011, prin intermediul adresei nr. 60464/G/I.I. cu privire la declanşarea procedurii de evaluare, iar, la data de 01.06.2011, s-a prezentat la sediul Agenţiei Naţionale de Integritate, ocazie cu care a luat cunoştinţă de informaţiile şi datele cuprinse în dosarul de evaluare şi a depus un punct de vedere cu privire la elementele identificate.
Ştefan Iosif Drăgulescu a fost informat, la data de 18.05.2011, prin intermediul adresei nr. 59970/G/I.I. cu privire la declanşarea procedurii de evaluare, iar, la data de 27.05.2011, s-a prezentat la sediul Agenţiei Naţionale de Integritate, ocazie cu care a luat cunoştinţă de informaţiile şi datele cuprinse în dosarul de evaluare şi a depus un punct de vedere cu privire la elementele identificate.
În urma evaluărilor efectuate, în cazul domnului Nicolae Robu, s-au identificat următoarele elemente:
- mandatul lui Nicolae Robu de Senator în Parlamentul României a fost validat prin Hotărârea Senatului României nr. 68 din data de 19.12.2008;
- începând cu anul 2008, Nicolae Robu exercită funcţia de Rector şi ordonator principal de credite al Universităţii Politehnica din Timişoara;
- Nicolae Robu exercită, în prezent, şi funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal, filiala Timiş.
În urma evaluărilor efectuate, în cazul lui Ştefan Iosif Drăgulescu, s-au identificat următoarele elemente:
- mandatul domnului Ştefan Iosif Drăgulescu de Deputat în Parlamentul României a fost validat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 40/19.12.2008;
- începând cu anul 2008, domnul Ştefan Iosif Drăgulescu exercită funcţia de Rector şi ordonator principal de credite al Universităţii de Medicină şi Farmacie 'Victor Babeş' din Timişoara.
Au fost identificate elemente în sensul încălcării regimului juridic al incompatibilităţilor, deoarece, conform art. 215, alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011: 'persoanele care ocupă o ... demnitate publică nu pot exercita funcţia de rector pe perioada îndeplinirii mandatului', iar, potrivit art. 215, alin. (4) din acelaşi act normativ: 'funcţia de rector este incompatibilă cu deţinerea de funcţii de conducere în cadrul unui partid politic pe perioada exercitării mandatului'.
Nicolae Robu este în incompatibilitate începând cu data de 10 februarie 2011, deoarece exercită simultan funcţia de rector al Universităţii Politehnica din Timişoara şi cea de Senator în Parlamentului României, respectiv funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal, filiala Timiş.
Ştefan Iosif Drăgulescu este în incompatibilitate începând cu data de 10 februarie 2011, deoarece exercită simultan funcţia de Rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie 'Victor Babeş' din Timişoara şi cea de Deputat în Parlamentului României.
Persoana faţă de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică ce face obiectul prevederilor legii menţionate, cu excepţia celor electorale, pe o perioadă de 3 ani.
În cazul în care persoana nu mai ocupă o funcţie sau o demnitate publică la data constatării stării de incompatibilitate, interdicţia de 3 ani operează, potrivit legii, de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti de confirmare a existenţei unei stări de incompatibilitate.
Persoana care face obiectul evaluării poate contesta raportul de evaluare a incompatibilităţii, în termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanţa de contencios administrativ.