Este greu de înţeles de ce Coridorul IV Paneuropean a fost tratat de guvernele postdecembriste ale României exact ca şi prostituţia, adică toată lumea ştie, dar nimeni nu face nimic. România s-a angajat la construirea lui încă din 1993! Numai că din motive mai mult sau mai puţin vizibile, printre cele vizibile numărându-se Autostrada Transilvania, deşi facem parte din Uniunea Europeană, nimeni n-a mişcat niciun deget.
Coridorul IV Paneuropean, în lungime de 857 kilometri, care ţine de la Nădlac la Constanţa, are o valoare de execuţie de 8,588 miliarde euro, urmând să fie finalizat în 2020, doar 15 % din finanţare aparţinând statului român. Cel puţin aşa se ştie acum, când ungurii au ajuns cu capătul autostrăzii la buza României.
Şi, în sfârşit, presaţi de UE, care şi-a cam pierdut răbdarea faţă de români, ca în multe alte domenii, la finele săptămânii trecute s-a semnat acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind stabilirea conexiunii autostrăzii între Arad – Nădlac şi Csanádpalota – Makó - Szeged.
De ce nu are România încă o autostradă europeană între Nădlac şi Constanţa? O parte de răspuns se află chiar în povestea Autostrăzii Soarelui, o altă parte o veţi afla de-abia de acum, când lumea se grăbeşte să facă ultimele aranjamente pentru trecerea autostrăzii, pentru că finalizarea este prevăzută pentru 2020.
De ce a întârziat România construcţia unei autostrăzi aproape 20 de ani? Răspunsul este greu de dat în câteva cuvinte. Evident, ţine de interese şi de bani.