Traficul de pasageri fără tranzit pe aeroporturile din România în 2010, conform datelor furnizate de aeroporturi, a avut drept lider incontestabil, cum era de aşteptat, aeroportul Henri Coandă - Otopeni, urmat de Băneasa.
Pe podium, de-a lungul anului trecut, s-a mai clasat aeroportul Traian Vuia din Timişoara, oraşul de pe Bega disputându-şi supremaţia provinciei bineînţeles tot cu Cluj-Napoca.
În restul ţării, tranzitul din întreaga ţară luat la un loc abia se cifrează aproape de cel din Timişoara sau Cluj-Napoca:
1.Henri Coandă Otopeni - 4.916.964
2.Băneasa Bucureşti - 2.117.668
3.Timişoara - 1.136.645
4.Cluj Napoca - 1.028.907
5.Bacău - 240.768
6.Sibiu - 198.751
7.Iaşi - 159.615
8.Constanţa - 74.587
9.Târgu Mureş - 74.353
10.Oradea - 40.404
11.Suceava - 34.437
12.Craiova - 24.884
13.Baia mare - 18.952
14.Satu Mare - 18.859
15.Arad - 13.257
16.Tulcea - 426
În semestrul 1 al anului 2011, cifrele înregistrate se încadrează în aceiaşi parametri: 2.306.553 pentru Henri Coandă, 1.127.259 pentru Băneasa, 556.063 pentru Timişoara şi 497.280 pentru cluj-Napoca.
Aeroportul din Arad, care interesează în zonă, a redus traficul de pasageri la numai 362.
Şi la categoria de mişcări de aeronave (comerciale) în 2010, tot Henri Coandă conduce cu 72.572, urmat însă de data aceasta de Timişoara cu 25.834, Băneasa situându-se abia pe locul al treilea, cu 25.651.
Evident, după aceea vine cluj-Napoca, cu 16.352, următorul aeroport, cel de la Sibiu, abia acumulând 5.725 de mişcări de aeronave.
Aradul se află şi el la nivelul 1.039.